Mosselen. Zo uit Zeeland
Mosselen. Zo uit Zeeland

Afgelopen seizoen is er ter promotie van mosselen bij de jongere doelgroep een samenwerking gestart met populaire Nederlandse food influencers. Via Instagram hebben zij actief gecommuniceerd over mosselen. Ze inspireren zo de jongere doelgroep (25-35 jaar) om aan de slag te gaan met mosselen en delen hun eigen recepten. Influencers marketing zit, ook nog aangewakkerd door Covid, sterk in de lift.

Succesvolle campagne

De influencercampagne vond plaats in de maanden augustus tot en met oktober 2021. Er is samengewerkt met 3 populaire food influencers, zogeheten micro-influencers (tussen 10.000 en 50.000 volgers). Micro-influencers staan dicht bij de doelgroep en hun volgers. Hierdoor zijn de posts authentieker en geloofwaardiger. Het engagement en de betrokkenheid met de volgers is ook veel groter en zij kunnen daarmee een specifieke doelgroep aanspreken.

In totaal zijn er tijdens deze campagne 9 mosselrecepten ontwikkeld, hebben de influencers bij elkaar zo’n 89 posts geplaatst en heeft deze campagne ruim 350.000 mensen bereikt.

Deze recepten zijn terug te vinden op mosselen.nl/recepten.

De influencerscampagne wordt mede mogelijk gemaakt door het Europees Fonds Maritieme Zaken en Visserij.